10 mars 2009

Vår i luften!


Idag tyckte jag att det var vår i luften! Och utanför blomster-
butikerna står både minipåskliljor och penséer! Så himla underbart!
Upptäckte att våra små stackars snödroppar var på gång. De
stackarna står en bit ut i gräsmattan efter en omdränering då
rabatten som var där innan försvann. Mamma fick ta med sig de
små lökarna hem så länge men dessa små ville stanna hos oss!
Jag vill inte flytta på dem för de är så söta där de står. Blev så
inspirerad av dem och ljuset så jag gick ut och plåtade dem och
videkissar nu efter jobbet.
Tyvärr så la batteriet i kameran av så det ligger på laddning nu.
Blev bilderna bra får ni se dem senare i kväll eller i morgon kväll.
Det får bli en gammal vårbild tills dess. =0)

Nu skall jag strax bege mig till sykursen!! Ha det gott så länge!




4 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Tack för titten hos mig! Nu hittade jag till dig! Ha de gott!

Vårt lilla hem sa...

Åh så vacker blogg du har!

Visst är det härligt nu när man ser små snödroppar titta fram och alla blombutiker är full amed nya fräscha växter och vårlökar!

Tack för din gullig kommentar hos mig, blir så glad :) Och jajemänsan, sjalen kommer på bild så snart den är klar :)

Kramkram, Jenny

Kerstin sa...

Åh, så skojigt med din sykurs! Jag är fortfarande liiite avundsjuk =)

Visst är det underbart att våren snart är här, lika ljuvligt är det varje år att upptäcka de första vårtecknen!

Ha det bäst, tack för fina kommentarer som får mig att le!

Kramar Kerstin

Jenny sa...

Hej! Visst var det vår i luften i Göteborg idag, det kände jag oxå:)
Härligt!
Brukar alltid sätta ut penséer i fina krukor på farstukvisten till våren, snart är det dax!

Hoppas du hade det trevligt på sykursen:)

Kram Jenny