22 mars 2009

TUR-mässan...

Idag har jag varit på TUR-mässan här i sta´n. Skandinaviens
ledande mässa för resor, turism och möten. Medan jag väntade
på min väninna på utsidan förevigade jag några vårblommor
som stod och frös i planteringarna. Så söta!

Gissa om jag frossade loss där inne i både tävlingar och
broschyrer?! Besökte bl.a montrarna för New York, Dubai,
Berlin, Amsterdam, Aruba, Australien och Thailand. Och så
Stena Lines vad klart! Bokade där en Kielkryss till
midsommar till ett mycket bra pris! Något får vi ju hitta på
då, jag och min man, vår vana trogen. Jag och min väninna
siktar in oss på att åka till Berlin eller Amsterdam vid nästa
gemensamma resa. London gav oss mersmak på att resa
ihop. Så nu har vi fått något att fundera över. Kul!
I Thailands monter hade de mängder av vackra orkidéer i
vaser.
På väg ut igen med kassar fulla av broschyrer var jag
bara tvungen att fotografera den fräcka blomsterupp-
sättningen på info-disken! Läcker va´?!
Gissa vad jag gjort mer idag?! Kört premiärturen på
mc:n! Jösses, vad nervöst det var. Har ju inte kört på
flera år förutom en kolugn tur på Fårö i somras. Fick
fälla upp visiret för att det immade på av min
adrenalinsprutande andedräkt… Men allt gick bra och
jag känner mig nöjd och glad att det är avklarat.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!!
Vilka fina blommor du fotade på Turmässan:)

Åh har du varit ute på hojtur!! Min sambo är jättesugen på att ta ut sin MC på premiärtur men det är nått med kedjan han måste fixa först:)

Ha en jättebra kommande vecka,
kram Jenny

gittan sa...

Tack för kommentaren hos mig! Det är alltid skoj när de som tittar in lämnar ett spår - jag blir så glad =) Sen var jag ju "tvungen" att kika in här.
Vilken blomsterprakt! Härligt att se! En tur på hojen låter underbart det också. Det var många år sedan vi hade någon sådan, men det kommer nog inom en snar framtid. Då ska jag ockå ta mc-kort för sitta på pallen är inte riktigt min grej. Ha en bra dag / gittan