18 mars 2009

Smyckestillverkning...

Idag har jag haft pysseldag igen! Helt otroligt vad
avkopplande det är. Jag hämtar verkligen kraft i den
sysselsättningen. Först gjorde jag ett blekrosa halsband.
Pärlorna är inte fullt så ojämna i färgen som fotot säger.




Efter det blev det ett halsband i en vacker grön färg.
I alla fall i mitt tycke! ;0)

Näst på tur var ett armband i vita sötvattens-
pärlor och klara glasstenar, som jag för mitt liv
inte kan komma på vad de heter just nu, samt
sliders med rara änglar på. Pulsvärmaren i rosa
har min snälla mamma gjort till mig. De har varit
sköna idag när jag känt mig lite kall om fingrarna.

Jag provade även att göra änglaberlocker. Först blev
den smala med blommor på kjolen till och sen den
helrosa.

Vid det laget var jag rejält trött i ryggen, så jag avslutade
pärlandet.

Egentligen hade jag tänkt byta knappar i en kappa också
men det är frågan om inte det får vänta...
Dessutom var jag duktig och startade dagen med en
"sväng" på min crosstrainer! Känner mig väldigt nöjd
med dagen!
Hoppas att ni också haft en bra dag!!

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Svag som jag är för änglar så tycker jag ditt armband var jättefint. Men du gör så mkt fint.
Ha en bra vår-torsdag
Kram till dig
AnnaMaria

Lotta i S-vall sa...

Åhhhh vikka söta ängla berlocker :)