08 mars 2009

Saker jag tycker om!


Ok, jag får väl erkänna… Det blev inte så mycket kreativt gjort.
Jag började plocka med än det ena, än det andra istället. Gjorde
i ordning på matbordet och skänken i matsalen. De utblommade
orkidéerna som stått där på skänken länge nu får åka med till
jobbet istället. Där har flera stycken blommat om så jag kan ju
alltid hoppas på dessa också.
Fick även dekorerat om på en vägg i sovrummet. Det bara slog
mig hur länge de tavlor som hängde där verkligen hängt där och
då åkte de ned. Att jag sen hade en lämplig sak att byta med
gjorde väl att jag lättare kom till skott. =0) Skall ta ett foto på
ersättaren till tavlorna så att ni får se den en dag framöver.

Tog några foton här hemma så att ni kan få se så´nt jag gillar.
Söta saker med lite färg! ;0)

Ovan en assiett med jordgubbar och egenhändigt gjorda
marsipanrosor. Assietten har några kompisar och dessa hittade
jag på en loppis i Jonsered. Det var innan jag började hitta alla
nytillverkade saker i samma stil. Jag har köpt på mig många olika
och jag älskar dem! Cremefärgade i ”spets”… Mmm… Många står
på matsalbordet. Marsipanrosorna är förresten gjorda på kurs i
hos Tårtdecor i Kungälv.


Sen är jag förtjust i porslinsdockor och här är två stycken söta jag
har i min ägo. De står på skänken i matsalen. Allra helst den blonda
här är en riktig favorit. Hon är så söt!


Sen gillar jag ju rosa rosor. Än sen att de är sk sidenblommor?!
Denna vackra krans är köpt för en spottstyver i Kiel för några år
sen. Den ligger i ett fat på fot av det cremefärgade "spetsporslinet"
jag är så förtjust i.



Denna dam, som skiljer sig lite från mina övriga saker, har jag
köpt på E-bay. Hon kom till mig i från Storbrittanien för ett
par-tre år sen. Hon är så vacker så hon får vara med på ett hörn.
Ja, det var en liten tjuvkik hemma hos oss. Jag gillar ju det lite
romantiska med milda färger. Rosa, grönt, vitt, creme och ljusblått.
Ja, inte alla på en gång då! Min man däremot gillar en helt annan stil.
Inte så konstigt kanske??! ;0) I vardagsrummet har vi grått, svart,
turkos och vitt! Så där är ett helt annat färgschema. Lite roligt är det
med variation ändå.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej! Vilka söta saker, den där marsipanrosen du gjort är ju helt perfekt!

Läste om Ducatin ni ska få hem:) Lyckliga du som har MC kort, jag får nöja mig att åka bakpå sambons Honda Superblackbird!! Längtar tills vårpremiären, det är såå mysigt att vara ute o åka!

Ha en härlig vecka,
kraam Jenny

Anneli sa...

Hejsan.
Vad avundsjuk jag blir!!!
Jag vill också köra Mc. Det är ju så häfigt.
Kanske ska fixa mig ett kort?
Jättefina assietter med söta saker på. Vad kul det låter: kurs i tårtdekor!!!

Ha det gott, Kram Anneli.