14 mars 2009

Mera rosa!


Foto:ahlens.se

Jag tog en snabb tur in till sta´n idag. Tittade på rosa saker. ;0)
Det bara blev så… Kikade på de söta starkrosa silikonkakformarna
som Åhlens har nu i rosmodell. Antingen en sockerkaksform som
en stor ros för 129 kr eller en muffinsplatta för sex stycken mindre
rosor för 89 kr. Så himla söta men jag beslöt mig för att vänta tills
min runda var klar. Kunde ju hända att jag hittade något annat jag
hellre ville lägga pengar på. Och det gjorde jag!

Först en söt rosa glasburk med lock på Lagerhaus.

Sen en rosa vårjacka på Kapp Ahl. Att jag sen dessutom hade en
lapp med 25% rabatt gjorde ju inte saken sämre!

Men jag måste ju även nämna de nya söta fjärilsskålarna i två
storlekar från Sagaform som fanns på Åhlens. De fanns i lila,
ljusgult och ljusturkos om jag inte minns helt fel. Den lila föll ju
mig i smaken helt klart! Även om en liten turkos inte varit helt
fel på soffbordet som karamellskål. Hmm…
Sen måste jag ju bara få ställa frågan: Vad hände i Melodifestivalen
i kväll?! Det kändes som om det var en ganska oväntad vinnare.
Eller?


3 kommentarer:

Vit poesi sa...

Rosa är så sött, speciellt till våren!
Kramen Malin

Jenny sa...

Hej! Vilka fina saker du hittade, den där jackan är ju jättefin o vad bra att det var rabatt:)

Ha en bra kommande vecka,
kram Jenny

Hanna sa...

Presic den rosa burken har jag tittat på idag, köpte den dock inte. Den var så fin, nu ångrar jag mig ännu mer att jag inte köpte den.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com