09 mars 2009

Lycka, U2 kommer till Ullevi!

Så himla roligt! U2 kommer till Ullevi siste juli. Underbart!
Fråga mig inte vilken konsert i ordningen det blir som jag går
på med dem men den första var på Eriksberg 1987. Köade
ensam hela natten i nollgradigt utanför Scandinavium för
biljetter. Klockan halv ett dagen efter hade jag dem i min
hand. Vilken lycka!
Nu skall jag bara få tag på biljetterna till i sommar...
Har gjort en fräckis, som sist, gått med i fancluben för att
kunna köpa biljetter med förtur. Listigt va´?! Hoppas nu
bara att det ordnar sig. Koden har jag fått men ingen mer
exakt info på när det är dags för oss med förtur. Men det
är väl en eller två dagar före ordinarie släpp som är nu på
fredag.
Det blir mycket musik i sommar! Depeche Mode i Köpenhamn
i slutet av juni, U2 på Ullevi (ta i trä) i slutet av juli, tjuvlyssning
på Madonna i början av augusti och inte att förglömma, Tomas
Ledin på Liseberg 20 augusti. Härligt!!
Jag tycker att det är himla kul att gå på konserter. Den första
stora jag gick på var Duran Duran på Scandinavium 1986 (jag
tror att det var det året). Helt underbart!!



Inga kommentarer: