29 mars 2009

Lite trött så här på denna söndag!



Festen är över och bara all disk återstår… Nej då, inte
riktigt all disk. Jag var duktig i natt och fick undan en
del innan jag la mig halv fem i morse. =0)
Kvällen var lyckad tycker jag. Jag blev himla stressad
alldeles innan gästerna skulle komma för att hinna få ihop
det sista. Varför blir det alltid så?
När alla gäster kommit samlades damerna i köket och
herrarna i vardagsrummet med var sin välkomstdrink.
Lustigt det där va´?! Men det var ju trevlig att ha både
sällskap och assistans med att plocka fram och dekorera
rätterna. Tack för det tjejer!
Kvällen gick i skrattets tecken i glada vänners sällskap.
Underbart! Tack allihopa för att ni ville komma!
Efter mat och dryck var det så dags för presentöppning.
Jag är ju barnsligt förtjust i paket så jag klagade ju inte. ;0)

Av väninnan jag träffat via jobbet för drygt 15 år sen och
hennes man fick jag en väldigt söt blomma som egentligen
vill bo ute. En vitsippskompis skulle jag gissa. Den kom i
en söt vitt liten pappåse med silkespapper i.


Till denna blomma hörde även ett stort platt paket. Det
visade sig innehålla ett scrapbookalbum, fina pappersark
och en New Yorkguide! Den senaste har jag för övrigt
spenderat en stund nu på morgonen med. Den var mycket
bra!! Och av nämnda väninna fick jag uppdraget att göra ett
scrapbookalbum om kommande resa till New York.
”Spara nu alla biljetter och så´nt!” Jag och hon var ju i
London i december och det framkom i veckan som gick
att jag nog slängt alla biljetter och annat i pappersväg från
den resan medan hon har dem kvar. Så när jag gör New York-
albumet skall hon göra ett om London. Kul! Och albumet
är väldigt sött i mina färger med glitter på. Mitt i prick!!

Min rara väninna som gått under alias ”Gumman” här på
bloggen kom långväga ifrån med sin man. Så himla roligt
att träffas!! Och att de kom för min skull!! De kom med ett
fyrkantigt paket. Spännande! Det innehöll en Marimekkoskål
som ju är precis i min smak. Åh, vad glad jag blev! De är ju
så himla söta! Den fick ganska fort agera godisskål.

Det kom ett sött litet platt fyrkantigt paket från den väninna jag
haft allra längst, ca. 35 år, och hennes man. Är det inte fantastiskt
att vi hållit ihop så länge?! =0) I detta lilla söta paket låg en ännu
sötare guldberlock! Ett hjärta med klara stenar runt om. Jättefint
och jag älskar ju smycken! En passion som jag för övrigt delar med
henne. Vi är lika tokiga båda två!

Som sagt, tack snälla ni, för uppvaktningen!
På tisdag är det nya tag med nya gäster. Ni kanske undrar varför jag
firar så häftigt?! Saken är den att jag ju i år fyller jämnt. Jag firar
annars, av olika skäl, mina födelsedagar ganska dåligt. Men nu
kändes det som det var dags att passa på!
Ha en skön avslutning på helgen och en bra vecka!!

1 kommentar:

Bygatan sa...

Hej!

Grattis!!
Låter som du haft en minnesvärd kväll med härliga vänner!

Vacker blomma, hoppas på vår nu;-)

Ha en bra vecka, kram Lena