25 mars 2009

Kvällsrapport!

Idag fick jag reda på att det kan bli förändringar i min
arbetssituation till hålvårsskiftet. Kan inte säga mer
än så i dagsläget. Men det känns ju sådär av olika skäl.
Passar inte i mitt liv att behöva fundera över det där
just nu!! Men när gör det det egentligen?! Så jag tänker
försöka att låta bli funderingarna ett tag fram över. Så
det så!
Jenny undrade i en kommentar om det är jag som
fyller jämnt snart. Svaret är: JA! =0) Skulle åka till
Systemet idag efter jobbet men jag är där så himla
sällan så jag hade missat att de inte har öppet till sju
varje dag... Så där blev det ett outrättat ärende att
lägga på hög. Min käre man erbjöd sig att svänga förbi
efter jobbet i morgon eller på fredag istället för att jag
skulle behöva jaga igen. Det var ju snällt!
Nu skall jag snart sätta mig och försöka bringa reda i
min hög med recept jag tagit fram för buffén vi skall
bjuda på på lördag. Inte helt lätt att bestämma sig
känner jag. Men det skall väl bli ordning på det med.
Har iallafall börjat handla lite ditt och datt. Måste ju
börja någonstans! =0)
Syendet igår kväll var lika trevligt som vanligt! Håller
på med en korallfärgad BH just nu. Det blev tyvärr en
del sprättande igår eftersom symaskinen bråkade en
del. Roligare kan man ju ha... Men jag kom en bit på
väg iallafall.
Igår kväll när jag kom hem fick jag plocka in de stackars
minipåskliljorna jag hängt på ytterdörren. De slokade i
kylan de små stackarna. Den andra påskliljan, hyacinten
och pensén jag köpte i helgen som stått kvar i sin påse
på utsidan fick också komma in. De står i vår svala mat-
källare. Nu får det väl ändå vara slut på köldknäppen?!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej! Hoppas det löser sig med ditt jobb..

Stort GRATTIS på födelsedagen, hoppas du får en riktigt trevlig fest på lördag!

Ha det bäst!
Kram Jenny