07 februari 2009

Fredagens lyckade utflykt...



Utflykten igår till ett av mina shoppingparadis, Göksäter, föll ut väl.
Jag och mamma hade en mycket trevlig dag ihop. Vi brukar synas
där ibland. Hon borr norrut därifrån och jag söderut så det är ett
bra ställe, halvvägs mellan oss ungefär.
Jag hittade ett tyg med helt rätt färger till nya gardiner i vardags-
rummet för fyndpriset 10 kr/m! Inte helt fel när det behövs 14-15
meter. Så längre fram i vår skall de vara färdiga att hängas upp.
Även sovrummet skall få nya gardiner och draperier i ett vacker
ljust grönt sammetsliknande tyg. Även det för 10 kr/m.
Det blev även några tygstuvar, garnnystan och ett tårtfat liknande
det ovan (älskar den ”serien” och att jag redan har ett spelar väl
ingen roll??) Lite annat smått och gott åkte också ned i kundvagnen.
Däremot köpte jag inga lapptäckstyg för jag fick så´n beslutsångest.






En räkmacka slank ner vid lunchtid ihop med en semla. Gott!





På hemvägen svängde jag förbi ett annat av mina favoritställen,
Lilla Butiken, utanför Säve samhälle. Innehavaren är en härlig tjej
som alltid har nära till skratt. Hon gör blomsterbinderi i alla former,
säljer krukväxter och presenter. Det är alltid lika kul att titta in där.
Jag köpte nya murgrönor med vackra krukor till köksfönstret. Det
var hög tid att slänga de röda julstjärnorna som jag låtit stå kvar av
ren barmhärtighet bara för att de fortfarande var så fina…





Rakt innanför dörren när jag kom dit stod dessutom några av de
vackraste rosor jag sett på länge! Heaven tror jag att de heter.
Rosa, stora med långa skaft. Det fick bli tre stycken. Lyx!




Jag kunde inte heller låta bli ett vackert halsband från La Perla som
nu var nedsatt i pris. Jag har tittat på det tidigare men inte tyckt att
det varit läge att kosta på mig. Nu var det det... Jag älskar ju saker
som glittrar! Mer glamour i vardagen!! ;0)

Inga kommentarer: