15 februari 2009

Då var även denna helg över...


Då har denna vackra februarihelg gått... Har inte fått ändan ur
vagnen och gjort riktigt allt det jag tänkt mig. Men å andra sidan
var vi på utflykt större delen av gårdagen!
Vid halvtiotiden lämnade vi hemmet och begav oss mot Varberg.
Det skulle kollas på en motorcykel. Tanken är att sambon skall
ha ytterligare en hoj som är mer lekvänlig än den ordinarie och
att jag efter några år skall ha möjlighet att återuppta körandet.
Det var en kandidat till denna "gemensamma" mc vi var och
tittade på. Vi får väl se hur det blir.
Efteråt var min kära sambo vänligheten själv och körde in till
Ullared. Bara för min skull! Han visste att jag var sugen på att
köpa fler glittriga ljus till mina vackra glasljusstakar från Kiel.
Vi tog oss en snabb tur genom varuhuset och var ute en dryg
timme senare. Nöjda men vad vi snabbt letat upp. Och ja, det
blev fler av de fina glitterljusen!
Liksom Göksäter har sin obligatoriska räkmacka så har Ullared
dito krulliga pommes frites! Dessa med tillhörande hamburgare
kalasade vi på ute på en bänk i solen. Härligt!

Inga kommentarer: