12 februari 2009

Containerfynd...


Att hitta denna underbart söta tavla i en cointainer låter
väl som rena fyndet?! Jag har lite blandade känslor
inför det... Den cointainer jag hittade den i var nämligen
den som användes när mormor och morfars hus tömdes!
Tavlan hade länge hängt vid sidan av mormors säng så
den fick följa med hem till mig. Men vem sjutton slänger
en så´n tavla?! Ja, jag säger inte mer än... karlar!

Nåja, tavlan fick som sagt följa med hem och där stod den
och prydde sin plats. En dag råkade jag av någon anledning
vända på den. Gissa om jag blev förvånad?! På baksidan
står det:

19/1-1918

På 25-årsdagen!

från Din Signe

Gissa om jag blev ännu mer irriterad över hur den kunde
ha blivit slängd?! Det är alltså min mormors mamma som
gett den till sin älskade, mormors pappa. Detta innan de
fått min mormor som var deras första barn. Gulligt!

Jag har frågat mormor efteråt vem det är som är på fotot
men det visste hon tyvärr inte. Och givetvis berättade
jag inte att jag hittat den i containern! Det skulle få hennes
hjärta att brista.

Inga kommentarer: